93 de ani, aceeasi speranta!


La cei 93 de ani de la Unirea Basarabiei cu România, diaspora din  Paris a organizat o seară specială. Au fost invitați profesori, studenți, scriitori si alți basarabeni-români rezidenți în Franța. Atmosferă ca acasă, cu plăcinte făcute de doamna preoteasă! (Sărut mâinile! Pentru că din câte am înțeles, dânsa se trezise de la 5 dimineața să le facă). Studenții au prezentat și un filmuleț foarte frumos! Au vorbit de: cui și cum i-a aparținut acest pământ românesc, de ce vorbim româna și de ce mai simțim nevoia să sfințim memoria bunicilor noștri..
..În timp ce.. fiecare își ținea discursul, mă tot uitam printre cei prezenți dacă ei realizează de ce au venit.. Doamna din fața mea a plâns când un domn tare simpatic a cântat un cântecel dedicat fiicei sale.. probabil își amintea de tatăl ei... Fata de lângă mine nu înțelegea și mă întreba afectată de ce domnul care aduna bani ptr pemiul Renașterea , adună bani pentru români?! Și îi explic fetei, că d-nul este de extrema dreapta din Moldova, el crede că toți moldovenii simt românește, din cauza asta e și acum în fața ei și strange fonduri pentru toți cei care vor participa la acest concurs de limbă și istoria românilor din Mld... Fata se uită nedumerită la mine și-mi spune ca ea e în avantaj față de alte țări, ea e bilingvă: vorbește rusă și română. Iar de îndată ce ajunge să rostească aceste cuvinte... urmează Paul Goma.. Care îi spune câtă lume a suferit din cauza comuniștilor, și cum se simțeau cei care trebuia sa fugă din calea ciubotei. Și fata blondă zâmbește. Și-l urmărește. Și Paul Goma e genial în materie de patriotism! Pentru că a suferit! Paul Goma a tânjit mereu după Basarabia, și de fiecare dată când are ocazia, își amintește originea! "Eu sunt din Manea, și nici o ciubotă nu îmi astupă gura!"
Oare câți din cei prezenți și-au simțit sufletul în vorbele lui?


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Noutăţi de pe rue Saint Sulpice: hârtia igienică are verticalitate!

AM CHEMAT PRIMAVARA

epilare definitiva..