duminică, ianuarie 09, 2011

printre degete...sa vad soarele!

.. Si emotiile mele de copil erau fara sfarsit, nasteam din fiecare nimik o bomba de atractie pebtru ghidusii. Tatal meu se minuna cum de nu m-am nascut baiat. Imi rupeam rochiile prin pomi si furam cu verii mei porumb pentru fiert de la vecini sa ramana pentru bunica la toamna  mai mult. J
O data .. pentru asta, varul meu Rihard a ramas fara un smoc de par, dar nu a regretat. Imi amintesc de marul pe care l-am sadit in spatele gradinii cu Rihard si Valera. Imi amintesc si mai bine cum am degustat prima roada. Ne-am pus in genunchi si fiecare a muscat din el.. a ramas doar un pic din el.. si coada agatata de creanga. Nu am fost pedepsiti pentru asta, era pomul nostru!
Fratele meu ma punea sa-i indeplinesc sarcinile pe care parintii mei il rugau.. in lipsa lor. Transforma totul in joc ca sa ma incurajeze sa le termin mai repede. Premiul era bizar... Graunte de grau pe care trebuia sa le mestec pana se transforma in guma...faina densa..lipicioasa J ..Dar ce stiam eu... cand taramul imaginatiei mele nu avea sfarsit..iar curiozitatea mea era nepotolita.. la fel si premiile inventate de fratele meu!
Bunica mea facea cel mai bun sos de rosii din lume.. amestecat cu ardei copt... ceapa calita in unt si vinete tocate... mmm... painea proaspata.. cu crusta ei dulce. Bunica mea draga... Nu am cum sa te uit. Ea m-a invatat sa ma rog... Ne punea in genunchi in fata icoanei si repetam dupa ea.. Inge-Ingerasul meu/Roaga-te la Dzeu/Pentru sufletelul meu/Si de zi/Si de Noapte/Pan’la ceasul cel de moarte/Amin!/  Adeseori  cuvintele erau rostite mecanic,  urmate de mici istorioare captivante... pana nu se auzea decat zumzaitul nostru... Sfarsitul unei zile de vara! Vacanta, praf si apa de rau!J
Mama mea... scumpa mea mama, de cele mai multe ori cand ma gandesc la ea... ma gandesc ca la cel mai bun prieten pe care ar fi putut sa il dea Dzeu pe pamant unui om.
Tatal meu era fenomenal... in clasa a 5-a ma punea sa il citesc pe Bacon.. nu intelegeam nici o iota ce spunea. L-am recitit dupa 10 ani.. si am inteles J
Departe de casa, amintirile imi tin de cald... amintiri amintite cand ma intalnesc cu fratele meu in casa parinteasca.. si radem.  Radem pana la lacrimi!
Si cat nu as mai da pentru inghetata  pe care o savuram cu multa atentie.. sa nu fie irosit un strop din ea. Bomboane kis-kis  si apa Frigusor. Pe la 10 ani puteam sa iau de 5 lei 25 de gume Turbo.. Barbie nu imi placeau.. gustul nu si fantiku’ J
Cainele meu iubit a fost botezat de fratele meu dupa guma de mestecat MANA. Super! Mana ma intelegea din priviri. Stia cand ies cu mana goala din casa si nu se lingusea inutil. Avea demnitate cainele meu. Acum este in raiul cainilor.
Vecinii mei ...aproape toti cei de varsta mea si-au pus pirostrii.. unii ma invidiaza, ca am libertate INCA! Altii imi critica caracterul.. “nu are INCA locul ei”! J
Gradina mea.. tata se ocupa de ea. Pronumele posesiv doar imi apartine. Toate florile  tata le planteaza cu gandul la mama.


p.s. Ce nu as da sa se mai intoarca inca o data anii!!!!!