cunoasterea..la ea acasa

Colind Chisinaul de trei zile dntr-o parte a orasului in alta.. Suna cam a balada.. dar chiar asa e.. Si mare mie  uimirea sa descopar in fiecare zi  cate un personaj.. si imi spun.. "tine minte detaliile trasaturilor..te va ajuta in eseul cutare..etc.." bla-bla-uri de idealist in pregatirea procesului de creatie ... :))
ce vad eu aici.. cersetori.. Multi cersetori de toate tipurile, mai mult sau mai putin imbracati..
Cersetori in adevaratul sens al cuvantului, nu tiganusi prefacuti trimisi de tati si mami sa cumpere o sticla de bere..sau sa adune bani de cersit in Paris..Cei care au privirea cruda, bolnava.. si vocea astupata de zgomotul traficului.. Care au inabusit demnitatea intr-o palma intinsa... Si sunt multi care ar merita macar 10 centi..
Cersetori mai stilati.. Cei care stau la McDonalds.. si cauta gazda pe o noapte ca nu au unde stea.. cersetori elite.. Ei, de fapt se considera elite, vedete.. si sunt foarte uimiti ca nu ii recunosti..
Intamplare... Ma bucur de o cafea si ceva de ingurgitat in graba la o terasa.. Se apropie un tip, vazand ca scriu ce va pe laptop..


'' - Nu te supara, pot sa imi pun la incarcat iphone-ul?
 - Da, poti!" Ii zic.. Isi implanteaza in mufa cablu.. si se intoarce la locul lui. Vedeam ca se tot uita, dar nu intelegeam de ce. Sincer, nu aveam nimic extravagant pe mine, plus ca eram obosita moarta.. si inca asteptam o fosta colega sa vorbim o chestiune. Nu rabda, se ridica si se apropie de masa mea..
"- Tu chiar nu te uiti la TV?
 - Scrie pe fruntea mea?
 - Nu. Dar chiar nu ma cunosti?
 - Sincer, nu prea.
 - Sunt Roma de la Fabrica de Staruri.
(Sigur, aveam si de unde sa te cunosc, ma gandeam eu in sinea mea)
- Acum am venit de la mare, dar am o problema.. Nu am unde sta..
- Si cu ce pot sa te ajut? il intreb
 - Pai nu doresc nimic, incercam sa povestesc cu cineva.. atat.
 - ok..
(Nu stiam cum sa scap de om, dar ramase cam singur pe terasa.. amicii lui plecase.. si nu avea cu cine palavragi)"

M-a "salvat" fosta mea colega.. care nu ii placea locatia si a vrut sa o schimbe...
peste o zi tipul ma vede.. din nou pe acelasi bulevard, pe acelasi trotuar.. el arata inka fresh.. inka mai cauta o gazda.. si inca mai dorea sa faca un dus.. Eu nu stiam cu ce as putea sa il ajut, situatiile astea sunt intr-adevar foarte grele.. Sa fii pe drumuri, sa fii fara bani.. sa-ti fie foame, sa iti fie rusine sa apelezi la prieteni ..pentru ca e mai bine sa nu cunoasca situatia ta.. s-ar putea sa decazi in ochii lor.. sau stiu eu ce alte motive erau in capul acelui baiat?!

Cersitul a devenit o profesie... femei frumoase cersesc.. bani, masini.. ele se vand.. da.. se rascumpara. Batrani cersesc pentru altii. Politicieni cersec, toata lumea cerseste in felul lui..  Ne paste cersismul.. O boala a societatii in care traim..

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Noutăţi de pe rue Saint Sulpice: hârtia igienică are verticalitate!

AM CHEMAT PRIMAVARA

epilare definitiva..