marți, iunie 23, 2009

Minunile sunt in noi

Duminica am fost la Caciulata..ape termale..etc.. Turisti.. agitatie..inghesuiala ca intr-o conserva. Am trecut pe la Cozia.. ca de fiecare data cand trec prin zona.. Am ramas uimita de o chestie insa..pe care inca nu mi-am putut-o explica de cand eram copil si mergeam pe la biserica.. Am intrat..m-am inchinat la icoane..si am trecut pe langa sirul lung de oameni sa scriu un pomelnic.. era o mama de vre-o 50 de ani si cu baiatul ei...Ii dicta sa scrie un pomelnic, pe langa lista de nume.. mai scria o rugaciune, ceea ce isi dorea sa-i se indeplineasca fiicei sale.. La masuta ingusta si inalta..mai erau doua persoane.. O femeie a plecat sa scrie pe un scaun pentru ca nu se mai putea concentra.. Iar eu ma simteam ca la examen.. ma gandeam daca scriu bine pomelnicul.. (Vocea ei ma intimida.. ma simteam ca intr-un magazin cu reguli, iar ea era vanzatoarea)
Femeia cred ca a inteles nesiguranta mea..si a spus ca la vii nu se scrie pomelnic, ci acatist. Sunt crestina, cred in Dzeu, minuni.. dar la termeni nu ma pricep bine, iar El cred ca stie cel mai bine.. Am terminat de scris, si cred ca de la emotii.. am imitat scrisul meu din clasa a doua.. inconstient si m-am apropiat de "biroul" calugarului casier sa le impartim care si unde.. la un momentat dat nu mi-am dat seama si am scos pasarica din gura "Cat?", "Cat va lasa inima", a spus calugarul calm. M-am fasticit, am scos banii si am iesit. La iesire mi-am dat seama ca nu am cumparat lumanari.. Am asteptat din nou randul meu, mi-am luat lumanarile si m-am dus sa le aprind. La intrare in lacas este in dreapta o fantanita.. si multi bani in ea.. Se spune ca daca iti pui o dorinta, s-ar putea sa se indeplineasca... Prietena mea si-a pus doua :) S-a gandit mult inainte sa arunce cu banul..
La un moment dat s-a inceput vecernia... auzeam vocea prin microfon, dar nu ii vedeam. Lumea se plimba linistita prin curte, vizita muzeul, imparteau lumanarile.. care la vii ... care la morti. Degustau din apa fantanei.. umpleau fituici cu nume.. si se gandeau la minuni.. de asta sunt sigura..
Minunile exista. Minunile sunt cu noi in permanenta. Trebuie sa credem in ele.. si in oamenii de langa noi, si cei care nu mai sunt cu noi. Ne ajuta.
E bine ca seara sa spunem o rugaciune..si sa facem fapte bune. Asta e minunea de zi de zi. Ca traim.