luni, iunie 22, 2009

Consum deci exist :))


Suntem consumatori de publicitate.
Teleshopping - "picioare atragatoare, abdomen ferm", "te arata cu cateva kilograme mai slaba instantaneu", etc - fraze care iti aduc si "solutia salvatoare". detergenti cu formula "magica", creme care indeparteaza ridurile, medicamente care te lasa de vicii, sucuri naturale cu 100% fructe naturale, parfumuri care te fac sa te simti cea mai atragatoare ..etc
Era consumului in care traim este un rau necesar as spune:)
Cred in continuare ca daca nu ar fi publicitatea sau mass media.. nu ar exista branduri pe care nu le-am dori, sau cu care ne-am identifica.
Ofera informatie publicitatea sau ne educa sa consumam moderat si cu folos? Da.. un "da" relativ. Brandurile pe care le alegem in viata noastra.. le dorim pentru ca vrem sa fim unici, frumosi, atragatori si naturali. Vrem sa fim mame bune, cochete, bune la toate. Knorr aduce femeia in bucatarie pentru mai putin timp si mai gustos, ofera retete pe ambalajul produselor, iar pentru asta sunt si apreciati, "ideea e sa-ti iasa"..
Descoperirile stiintifice sunt tot mai des intalnite in reclama produselor "fibrele de bambus", etc. Creme.. Fibre..
De ce vrem sa ne imbracam si sa aratam bine? De ce ne dorim in continuu sa fim manipulati? :) Pentru ca acceptam de fiecare data sa ne "injecteze" o noua idee in care sa credem. Este inevitabil.. ca si apa pe care o bem, un pacat sa renuntam la ea.
Pentru ca suntem consumatori, iar publicitatea este un canal dintre noi si eficacitatea produsului, brandurile fac parte din viata noastra.