Arena: Bangladesh e ameninţat de încălzirea globală

Mii de oameni au murit şi alte câteva milioane şi-au pierdut casele, din pricina inundaţiilor provocate de ploile musonice. Culturile au fost compromise.Când totul părea că va reveni la normal, ciclonul Sidr a lovit cu furie sudul ţării. Numărul morţilor a fost atât de mare, încât nici după două zile sătenii nu reuşiseră să-i îngroape pe toţi.
Cadavrele zăceau încă pe marginea uliţelor, învelite în cearceafuri colorate.
Munca groparilor era îngreunată de palmierii uriaşi doborâţi la pământ de forţa furtunii, iar în sat cu greu mai putea fi văzută o casă care să stea în picioare.
"Apa avea peste patru metri înălţime", povesteşte Manjipur, un pescar din satul Randa, din sudul Bangladeshului.
Dintr-o dată am fost luaţi pur şi simplu pe sus de ape. Am reuşit să-mi rup cămaşa şi l-am legat pe fiul meu cel mic de un copac.
"Era aproape miezul nopţii şi stăteam în casă împreună cu familia. Dintr-o dată am fost luaţi pur şi simplu pe sus de ape. Am reuşit să-mi rup cămaşa şi l-am legat pe fiul meu cel mic de un copac. După mai bine de o oră, furtuna s-a mai liniştit şi am putut să-mi salvez băiatul, dar doi fraţi ai mei au murit în timpul ciclonului."
Oamenii de ştiinţă spun că niciodată nu s-au înregistrat, în acelaşi an, trei calamităţi naturale de asemenea anvergură.
Totuşi, a început să se observe că frecvenţa lor este din ce în ce mai mare.
Iar previziunile sunt sumbre: climatologii spun că Bangladesh-ul ar putea fi lovit anual de inundaţii şi cicloane.
Iar dacă nivelul mării va creşte cu 35 de centimetri, jumătate din suprafaţa totală a ţării ar putea dispărea definitiv.

Ce stă la baza acestor schimbări de climă şi cum afectează ele viaţa locuitorilor?

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Noutăţi de pe rue Saint Sulpice: hârtia igienică are verticalitate!

AM CHEMAT PRIMAVARA

epilare definitiva..